Friss topikok

Filmkritika '94

Üdv. mindenkinek! A blogon általam készített filmkritikákat találtok, különböző filmekről, nagyjából olyanokról amelyek jobb lett volna ha soha nem látnak napvilágot, de olyan filmekről is amik ellenkezőleg, jók, illetve klasszikusnak számítanak. A filmeket videókban mutatom be, melyeknek lényege a szórakoztatás, és a kritikákon kívül egyéb szórakoztató és érdekes dolgokat osztok majd meg veletek, leginkább a filmek játékok és zene világából. email: kdvd1994@gmail.com

Twitter

2012.01.21. 14:00 dvd_94

Filozófálás - Star Wars 3D

Jön a Star Wars 3D-ben! Nagy hűhó, felhajtás, plakátok mindenhol, de egyáltalán mire jó ez? A 3D egyáltalán nem olyan népszerű már mint volt pár éve, a legtöbben megunták napszemüvegben végignézni a filmeket. Nem ezért nagy esemény ez, és nem is azért mert ez alkalommal csillogó hiperszuper extrafasza ultramodern HD felbontásban vetítik a filmeket.

Ez azért nagy esemény, mert a generációnk nagy része nem láthatta moziban ezeket a filmeket. És összehasonlíthatatlan élmény egy Star Wars film mozivásznon, és DVD-n, akármilyen hatalmas méretű plazma tévével és házimozi rendszerrel rendelkezzünk. Ha egy Star Wars filmet moziban tekinthetünk meg, az felér egy időutazással is akár. És emiatt képes vagyok félretenni azt a kellemetlenséget hogy napszemüvegben kell moziznom, és azt is hogy a filmek "digitálisan felújított" változatát kell végignéznem, nem azt ami eredetileg mozivászonra került (sokan túl régimódinak és nevetségesnek gondolnák a CGI hiányát, amit én előnyösnek tartok).

Hogy mi az ami elrontja ezt az egészet? A sorrend. Bizony. Szerintem ezeket a filmeket olyan sorrendben kell megnézni mint ahogy kiadták őket. 4-5-6, 1-2-3. Így van meg az a feeling amit átélhettek akik végigkövették ezen filmek megjelenését, így élhetjük át azt az érzést amikor a harmadik rész vége összekötődik a negyedik résszel, én mindig úgy éreztem hogy így természetes ez. Nem beszélve arról hogy az Episode I. mérföldkövekkel gyengébb film mint az eredeti film, amit később átneveztek Episode 4.-re. Az a film egy klasszikus, és szerintem anyagilag is sokkal jobban megérte volna azzal kezdeni a filmsorozatot... De nem. Ők időrendi sorrendben veszik a dolgokat, kezdik az Episode I.-el. Lehet hogy nehezebb a régi filmeket átdolgozni 3D-be mivel régebbi a nyersanyag, és emiatt a Lucasarts úgy döntött hogy amíg kidolgozzák, hadd ömöljön nekik a pénz? 

Ti mit gondoltok a dologról, csak az én hóbortom hogy nem ilyen sorrendbe kéne adni a filmeket?

290910starwars.jpg

 

3 komment

Címkék: film mozi star wars info elemzés filmkritika94 3D


A bejegyzés trackback címe:

https://filmkritika94.blog.hu/api/trackback/id/tr453602228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PaleMaggot 2012.01.22. 03:53:08

Én a második részen kívül midnegyiket nagyon szeretem, de az újak közül Baljós árnyakat különösen, valahogy nagyon megfog a hangulata. Én még nem láttam moziban 3D-s filmet, de amikor meghallottam, hogy kiadják a Star Wars filmeket, legjobb barátommal azonnal megfogadtuk, hogy ezeket megnézzük. Én eléggé örülök, hogy ezzel kezdik, már csak azért is, mert szerintem ez különösen jól fog kinézni 3D-ben. (talán) Amúgy valamilyen szinten igazat adok neked, bár szerintem ez inkább a fogyaszthatóság miatt lett így kitalálva. Szerintem egy olyan ember, aki nem szereti annyira a Star Wars univerzumot, szívesebben ül le megnézni a cselekmény szempontjából első résztől.
Azért őszintén szólva félek kicsit ettől a 3D-től, szerintem kicsit csalódni fogok, azért kíváncsian várom. Üdv!

Transylvanianmixedgrill 2012.02.20. 11:42:34

Megnéztem a moziban a 3D verziót. Csak annyit: egyrészt egyáltalán NEM HD, ami nyilván annak köszönhető, hogy nem digitális 3D, hanem analóg. Így aztán tűéles képről ne álmodjon senki. Ezen felül ráadásul eléggé gyenge a 3D hatás is. Így együtt a kettő olyan botrányosan gyenge elegyet alkot, amiért kár kidobni egy fillért is.

dvd_94 2012.02.21. 22:12:30

@Transylvanianmixedgrill: kösz a tájékoztatásért. attól függetlenül el fogok menni megnézni mert kiváncsi vagyok rá.
süti beállítások módosítása